Klickerträning

För ett tag sedan började vi med klickerträning, inklickningen gick snabbt och bra. Hon älskar numera klickern, så fort jag tar fram den så blir hon direkt uppmärksam och det syns på henne att hon gillar det. Vi har tagit det ganska lugnt med tanke på att hon bara är 11 veckor. Men jobbar mycket med kontaktövningar,passivitetsövningar och inkallning. Så nu vet hon att hon ska titta mig i ögonen innan hon får sin mat, innan vi hälsar på andra hundar och människor. Inkallningen tycker jag är en viktig sak att träna mycket på, men nu lyssnar hon de flesta gånger jag ropar kommandot och hon har förstått att hennes namn är Zelda =)

Idag var jag tvungen att göra lite ärenden så då fick Zelda vara hos mina föräldrar. Så idag har hon lekt med Dexter, det gick bra men hon är ganska påfrestande och han gillar INTE hennes vassa valptänder... Vi passade på att väga henne hemma hos mamma o pappa, nu väger hon 5,7 kg... =)





Men hallå, den där får man ju inte bita i....



Aj aj aj....



Musse är MIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0