Vem är Zelda?

Zeldas är (Qvintåsgårdens Cilia) är en pigg och glad liten tjej som kommer från Qvintåsgårdens kennel utanför Ljungby. Hennes föräldrar är "Ängalunds majestätiska Tjorven" och "Ellindas Svarte Fabian".



Zelda 7 veckor

Jag hämtade Zelda den 5:e Juli och numera bor hon här med mig i Halmstad. Här hemma bor bara jag och Zelda. Jag är 22 år gammal och jag läser sista året på högskolan på helgerna jobbar jag extra på Scandic Hotell.

I framtiden är det tänkt att vi ska arbeta inom lydnad. Kommer säkerligen också ställa ut henne några gånger, men känner just nu att jag inte har så stort intresse av det. Men när man väl testat är det säkert svårt att avstå =) Om två veckor startar valpkursen vi tänkt gå, totalt blir det sex valpar.

Nu har Zelda varit hos mig i två veckor och hon börjar känna sig allt mer trygg och säker. De första dagarna var hon väldigt lugn och passiv men detta har ändrats oerhört, nu är hon en liten huligan som är överallt hela tiden, förutom när hon sover. Hon har gått upp hela 1,6 kg sedan jag hämtade henne,  hon växer så det knakar. Nu under sommaren har jag ordnat med så att jag är ledig fram tills skolan börjar igen i september. Så jag tillbringar hela dagarna med att vara hemma med min lilla tjej. Vi busar och leker och vilar en hel del =)

Kommentarer
Postat av: ERMIRA

VÄRLDENS SÖTASTE VALP =ZELDA

2009-10-11 @ 18:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0