MyDog

Ja i lördags var vi i Göteborg och Zelda ställdes ut i gruppen 6-9 månader. Det gick inte alls bra den här gången, domaren upptäckte hennes MINI-bettfel som jag trodde nu var godkännt men det var det inte. Hon har något som kallas inverted canine. Hennes nedre huggtand ligger inte "omlott" på den övre utan nuddar tandköttet i gommen istället. Tyvärr så tror jag att vår utställningskarriär redan är över, hon är nu åtta månader och det finns nog ingen större chans att detta växer bort. Men jag ska ge det ett försök, ska skaffa mycket hårda tuggleksaker och försöka massera tanden och hoppas på att den ger med sig. Men jag är så stolt ändå utöver tanden fick vi finfin kritik och domaren gillade hennes typ och tyckte hon var välutvecklad för sin ålder.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0